Kadut ja pysäkit

Uudet ja nykyiset katuyhteydet, kulkuyhteydet pysäkeille, pysäkkien sijainti ja varustelu

Kadut ja pysäkit

Hakunila-Peijas

Hakunilan ja Peijaksen välille pitäisi saada enemmän bussiyhteyksiä. Esimerkiksi jokin vanhaa Lahden tietä Korsosta tulevista busseista voisi ajaa Peijaksen sairaalan kautta. Näin tätä yhteyttä voisi hyödyntää myös Hakunilalaiset.

Submitted by

Voting

9 votes
Active

Kadut ja pysäkit

Urheilutie

Urheilutie on kapea väylä Valkosenlähteentien ja Tikkurilantien välissä. HSL:n tulisi siirtää kaikki bussiliikenne Urheilutieltä Jokiniementielle (kulkee rinnakkain U-tien kanssa). Urheilutiellä on vain yksi pysäkki Helsinkiin päin ja kaksi toiseen suuntan. Nekin kaksi on Tikkurilantien päässä noin 150 m etäisyydellä toisistaan. Vastaantulevat bussit mahtuvat juuri ja juuri kohtaamaan 6 m leveällä tiellä. Talvella tilanne ...more »

Submitted by

Voting

7 votes
Active

Kadut ja pysäkit

Rajakylän koulu ja Maratontie

Hei, Rajakylän alakoulua käy noin 400 lasta. Pääosa heistä kävelee kouluun Maratontien jalkakäytäviä pitkin. Liikenne Maratontiellä on lisääntynyt ja aamun ruuhkatunteina nopeudet ylittävät reippaasti 40km rajoituksen. Lapset joutuvat käyttämään suojateitä kaikkina voudenaikoina. Yksikään suojateistä ei ole varustettu liikennevaloilla eikä hidasteilla. Vanhempien huoli lasten liikenneturvallisuudesta on erittäin suuri ...more »

Submitted by

Voting

2 votes
Active

Kadut ja pysäkit

Viihtyisät pysäkit

Pysäkkirakenteiden kuntoon tulee panostaa. Ne ovat iso osa joukkoliikenteen houkuttelevuutta ja kaupunkikuvaa. Viimeisetkin vanhat pysäkit tulee vaihtaa valaistuihin lasiseinäisiin malleihin. Ilkivallan ongelmapaikkoihin (esim. koulujen pysäkit) täytyy kehittää kestävämmät mallit. Jos pelkät lasit eivät pysy ehjinä niin ne täytyy suojata siistillä verkolla tms. Pysäkeillä tulee tarjota reaaliaikaista informaatiota ...more »

Submitted by

Voting

2 votes
Active

Kadut ja pysäkit

Vantaa linja 53 peijaksen päätepysäkki

Kun linja 53 saapuu peijaksen päätepysäkille, se ajaa mäkeen ensimmäisestä risteyksestä oikealle, jättää ihmiset päättärille, vetää ukarit jä jää odottelemaan seuraavaa lähtöä. Jos samainen linja menis samasta risteyksestä vasemmale ja ajaisi peijaksen ympäri, tulisi yksi pysäkki enemmän mutta matkan kestoa ei taatusti minuuttia pidempää. Bussin ei tarvitsisi tehdä u käännöstä koska ajosuunta pysyy samana ja matkustajien ...more »

Submitted by

Voting

1 vote
Active

Kadut ja pysäkit

LINJA 562

Jokiniemi uhkaa jäädä aivan surkean ja harvaan liikkuvan bussiyhteyden varaan. Miten on mahdollista että asutuksen keskeltä suunnitellaan siirretäväksi bussiliikenne Jokiniemen tielle, jonka ympäristössä ei juuri ketään asu. Varmasti nopeuttaa pääsyä Hakunilasta Tikkurilaan mutta siinä samassa jää Hakkilan työpaikkaliikenne ja Jokiniemen asutuksen ja koulujen joukkolikenne hoitamatta. Vastustan edottomasti bussilinjan ...more »

Submitted by

Voting

1 vote
Active

Kadut ja pysäkit

Hidastetöyssyt

Hidastetöyssyt ovat ihan toimiva ratkaisu henkilöautoliikenteen hidastamiseksi paikallisesti. Tilanne on aivan toinen kun siihen ajetaan 16 tonnia painavalla ilmajousitetulla bussilla. Ehdottaisin että joka paikassa mihin tulee hidastetöyssyjä HSL poistaa bussiliikenteen kyseisiltä katuosuuksilta kokonaan. Jos ajonopeudet huolestuttavat, niin poliisin suorittama nopeuden valvonta on huomattavasti parempi vaihtoehto. Yleensä ...more »

Submitted by

Voting

0 votes
Active

Kadut ja pysäkit

Uusi pysäkki

Saisiko Maratontie 46 vastapäätä uuden bussipysäkin, jolloin Helsingin keskustasta tullessa voisi poistua bussista (77, 518 ja 741), ja vaihtaa toiselta uudelta pysäkiltä Maratontie 40 tai 42 kohdilla Rajakylän ja Mellunmäen suuntaan. Parantaisi huomattavasti vaihtoa ko suuntaan. Toinen hyöty Vaaralan ja Hakunilan suuntaan olisi vaihtoyhteys Helsingistä linjalta 77 linjoille 56, 62 ja 88, mitä nykyään ei ole ollenkaan. ...more »

Submitted by

Voting

0 votes
Active